söndag 25 april 2010

Min bok läker...

Det börjar bli några stycken som varit placerade på "Det aktuella hvb-hemmet" som har hittat min hemsida. Nyligen fick jag mail från en person som bott där. Personen har nu läst min bok och jag tänkte att ni skulle få ta del av några kommentarer från personen i fråga. Med all respekt för att det finns de som är nöjda med sin tid där (som verksamhetschefen skriver i sitt bemötande till Länsstyrelsen). Men det finns uppenbarligen många som har liknande uppfattning som jag har av stället: Så här skriver "X" (har självklart fått tillstånd att citera):

"jag fick din bok igår och började genast att läsa den .det är en bok som är skriven såpass bra så väl förklarad med känslor att man knappt vill sluta läsa .men samtidigt ...så svårt att läsa ..jag brast i gråt redan första gången då det skrevs om morgonsamlingen ...att man alltså fick stå ut med det där 'skiten' i 5 år ..jag fattar inte hur man ens klarade det ...eller ja jag hade väl inget annat val antar jag .den här boken är på nåt sätt läkande för min del .du och din kompis där har sett och fick samma uppfattning som jag hade från början då jag var där .har kommit så långt i boken tills ni ringde anonymt till länstyrelsen .hatet,det där hatet jag kände då mot skolans personal och vårdpersonalen ...jodå det finns kvar inom mig .jag kan ju kontrollera det,men jag tänker jag är ju inte ensam om att ha gått där .finns nog de som inte kan kontrollera sin ilska när det gäller den felbehandlingen de gjort/gör än idag .jag ska med spänning läsa vidare ikväll .jag minns flera saker ,som jag tidigare förträngt.
jag kan nämna att när jag gick där,så fanns det några personer som jag -mot min vilja många gånger tvingades att umgås med .jag vet att det fanns 2 ,kanske till och med 3-4 st som man i dagens samhälle skulle kalla för pedofiler om jag skulle beskriva vad som hände .
det är nåt som du också såg.saker som hände där,trodde de att man skulle glömma och förlåta bara man talade ut om det.
det funkar inte riktigt så .
om du visste vad läkande denna bok var"

Känslan av att min bok är läkande värmer mig långt in i själen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar